Dags för uppdatering !!


Den 30 Mars Kl: 22.29 blev vi föräldrar till ett litet gossebarn 4014 gram tung och 50 cm lång.
Efter att jag gick 12 dagar över tiden, så valde han äntligen att titta ut.

Vi har gett han namnet

Frank <3

Och Max har äntligen blivit storebror, han är verkligen så söt och go mot sin lillebror <3

  Hela förlossningen på BB i Ystad tog i runda slängar 11 timmar. Allt gick verkligen jättebra. Och vi kunde åka hem redan dagen efter. Nu efterhand tänker jag att det var verkligen en perfekt förlossning.
Tacka gudarna för epiduralbedövning och dessa änglar till barnmorskor och undersköterskor. 
Och Marcus mitt stora stöd som peppade mig, gav mig vatten och läppsyl <3 



Våra två underverk, Max & Frank <3

Livet som två barns mamma går i rasande tempo. Max är ju fortfarande på dagis 15 timmar i veckan. Så det är hämta, lämna där som gäller. Numera två barn som ska kläs på morgonen, frukost-amning-flaska, allt vad dagarna innebär. Men nu har jag börjat och vänja mig.  Känner mig dock inte lika grön som man gör vid första barnet. Utan allt kommer naturligt och går lite av sig självt, och det är väldigt skönt. Det innebär ju att man faktiskt blivit lite äldre, visare och tryggare.

Men alla dessa sysslor som ska göras i hemmet. Dom springer ju tyvärr inte ifrån en. 
Tvättberget känns ibland som Mount Blanc och disken som i ett skolkök. Var kommer allt ifrån ???

Kan ju även stolt meddela att vi numera har en liten kille i huset som är en hel hand <3 
Hela 5 År är han nu. Inte klokt vad tiden går. 5 År - Var i hela friden tog dem vägen ??
Max var väldigt spänd på att fylla 5 År, så igår den 11 Maj på hans födelsedag samlades släkten här hemma för att fira han med dunder och brak. Massvis med presenter och go mat och kakor och bus och lek. Och dagen blev verkligen lyckad.

När klockan var 21.00 så sa han - Mamma, jag vill gå & lägga mig nu <3 


Max lite yrvaken. Här med paket från lillebror <3 


Av oss fick han en ny 18 tums cykel, wow vad duktig han är på att cykla <3 


Farmor baka tårta till kalaset, mums filibabba.


Efter sången fick man blåsa ut ljuset. En stor 5:a 


Max nu hela 5 År <3  Och Storebror <3 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......