Vad definierar ordentligt ???

Söndag igen och dagen, helgen, veckan har gått i ett rasande tempo. Ja så allt är som vanligt.
Midsommarafton firades hemma i goda vänners lag med god mat och sol hela kvällen, tur var väl det för dansen runt stången blev vi snuvade på för regnet stod som vanligt som spön i backen, som det tyvärr alltid behagar göra på midsommar.

Dagen innan midsommarafton blev vi hundägare för en liten stund si så där 2,5 timme iallafall. En liten Cockerspaniel kille hade rymt från sin trädgård och irrade in sig i vår.  Jag och lillemann vandrade kvarteret  runt i förhoppning att hitta ägaren till den lilla rymlingen. Men det var ingen som ville kännas till den lilla sötisen. Så efter promenad, dörrknackning, delning på fejan, ringt och sms:at grannar, Radio Malmöhus ringde jag också i förhoppning om att någon efterlyste honom.

Söt Eller Hur <3<3

Så jag fick ringa polisen som tog sig an fallet, och som skickade hit Djurambulansen 2 Tjejer tog sig an honom, och efter många om och men så skakade dom fram den rätta ägaren och kunde åka och lämna tillbaka hunden. Så allt slutade väldigt lyckligt. Så det var ju skönt. Mycket Trevlig personal som kom ut och hämtade hunden måste jag tillägga. Kul med människor som verkligen brinner för något så. Och helt ideellt dessutom. Och den söta lilla vovven fick vi tyvärr inte ens något namn på.....

Nu tänkte jag bara tillägga om rubriken,,,, jag har fått en AHA Upplevelse och det är  ganska stort att man ibland kan komma till insikt. Ja för mig i varje fall och det är ju inte var dag.

För visst är det så.... hade jag inte slutat promenera hade jag kanske inte dratt på mig dom där 10 extra kilona IGEN, hade jag verkligen sålt min Aloe Vera ordentligt för 5 år sedan då jag köpte på mig grejor för x antal 1000:- så kanske jag hade kunnat leva på det nu, och hade jag bloggat mer och gjort detta ordentligt så kanske jag hade haft fler läsare och kanske kunnat utvecklat mina intressen som tyvärr ligger lite nerbäddade i träda just nu. Och så vidare och så vidare..... Men som rubriken lyder vad definierar ordentligt.... ???? Vad ska man göra för att göra något ordentligt livet ut tills mannen där uppe släcker ner lampan för en ??

Ja man kan försöka i varje fall, och det ska jag fortsätta med att göra varje dag, förhoppningsvis kan jag kanske få det att duga för mig själv..

Nu ska jag iallafall sätta mig i soffan och titta på den sista matchen i fotboll. 

Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram från Frida 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......