Dan före dan..

God Förmiddag,

Kan tänka mig att många sitter i sina stugor nu, och klämmer på paketen och gissar vad det kan vara för något ( Ja om man är ledig förstås, annars kanske det blir i kväll ). Eller packa upp dom nätt och försiktigt och titta och sedan sätta tillbaka tejpen fint igen (som jag ibland gjorde när jag var barn). Men den som väntar på något gott..

Igår fick jag ordnat med mycket, fröknarna fick sina klappar och hör och häpna, nästan alla föräldrar har betalat på dagis. Så skönt.
Fröknarna blev jätteglada för sin klappar och det tyckte jag var roligt, och cheferna blev glada för sina 10 olika sorters flasköl och lite finare choklad.
Igår ordnade jag även med sillen, så det är färdigt. Fixa även gå bort blomma till svärmor & svärfar och min egen kära Mamma & Pappa. Puuhhhh, ikväll bär det av till svärmor och svärfar för att fira jul, och imorgon kl: 15.00 blir det julmys hos mina föräldrar, dit kommer även min syster med sambo. Och det blir en massa god julamaud.

Gå bort blommorna. 

Igår så hämtade jag min matta som jag beställt från Darling Things, fick 10 % rabatt för att bloggaren,  
" Att vara någons fru" hade länkkärlek till webshopen, så det tackar jag för. En rund trasmatta som jag faktiskt suktat efter ett tag. Kanske inte så stor, men den får ligga under köksbordet så länge. Vi håller ju som skrivit på med ovanvåningen på huset. Där blir ungefär 150 kvadrat till, så det kommer ju behövas lite smått och gott.


Vad tycks?

Mattan hämtade jag i en affär som ligger väldigt sydligt som heter New Food (Då dom har DHL). Dom säljer alla köksattiraljer och mer därtill, och jag blev nog inspirerad av Leila bakar då jag köpte på mig detta.
Sex små hjärteskålar perfekt för en liten dessert, plus en form med löstagbar botten.

Jag gillar ju loppisar jättemycket för jag tycker det är bättre både för plånbok och vår jord om man kan återbruka. Har letat efter en sån här form väldigt länge och blev därför jätteglad när jag hittade denna. Kanske hade blivit billigare på loppis, men denna formen lovar jag att jag ska ha livet ut. Så Leilas äppelkaka "Here i come"

Jag och min kollega gjorde även stan igår på lunchen, passade då på att smita in på Glitter och köpa mig ett halsband, och mäkta förvånad blev jag när jag fick betala halva priset  för det var 50 % rea på alla halsband. Det är bara tacka och ta emot. För ingen kan väl skryta med att plånboken blir tjockare såhär i juletid. Men halsbandet får ni se på när jag har det till någon outfit. För jag känner att det inte riktigt kommer till sin dager annars.

Nu har sambon kört iväg till jobb, för cheferna bjuder på lite julgott, lillemann har somnat i soffan i köket. Och jag ska ställa mig och göra chili con carne på färs som jag la fram igår, den blev aldrig uppäten. För slänga 500 gram köttfärs är det inte tal om. Kanon att ha med som matlåda.

Ha det nu så trevligt idag, såhär dan före den magiska dagen.

Kram Frida


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......