This bitch bite..

Ja nu måste jag bara säga ett och annat om Facebook, fejan, huvudboken ja kärt barn har många namn. Visst är det underbart att man kan hålla koll på sina vänner, på andra sidan kontinenten, grannen, ovännen och alla andra. Vissa sitter framför sin skärm och suger i sig det senaste skvallret utan att varken säga bu eller bä.  Men jag har på senaste tiden märkt att många bara vill spy ut sin galla, hur hemskt tråkigt och dystert allting är, livet är skit och och det ena med det tredje. Visst alla kan vi ha dåliga dagar och kanske vill ha lite tröst i all förtvivlan. Hey!! Man är ju inte mer än människa..  Men där är vissa, som bara vill dra ner folk i sitt svarta slukhål och suga ut den sista droppen energi av alla sina Facebook vänner. E det okey ?? Ska man plocka bort dom ??  Eller e det meningen att man ska ha lite dystert energislukande hål i sitt liv ?  Bara för att påminnas om hur bra man har det ? Eller ska man stänga dörren, och bara vara öppen till det glada och positiva ?

Men idag kan jag säga att det tog priset, droppen rann över bägaren BIG TIME...  Att prata skit om sitt ex i den grad, så nervärderande, så lågt och så räligt, att det tillochmed kan skada ungar och förtroenden. Dessutom för typ sådär 189 Facebook vänner.. Det är i min bok fan inte okey, finns inte på någon karta. Kan säga att jag sa till på skarpen, och sedan blev personen bortplockad ideligen.
Nä fy för den lede.  Facebook där vänner som fiender kan ha koll..  Ja där fick jag yttrat mig lite.

Nu till något mycket mer spännande (tycker jag) en liten kär bild kan ni få på chefernas presenter. Hitta lådor på jobb som jag klädde in i julapapper, satte ner alla läskande (flaskor) i, kan ju inte avslöja allt för mycket. Nöjd blev jag iallafall hoppas det kommer falla dom framtida ägarna på läppen.


Fick ju köpt hyacinter till oss med igår, glömde att visa vad jag gjorde med dom. Fruktfatet har hunnit bli tomt. Då lillemann är överförtjust i sina "läpplen" så då går det fort. Så fatet tog jag och la resterna av mossan på, tjoffa på lite tomtar och satte ner hyacinterna  i virkade korgar av tjockare ståltråd, inbäddade i ett hav av mossa. Blev finfint. Bilden kanske inte gör det rättvist. Får nog önska mig en ny kamera :-)


Sambons snusdosa vill alltid vara med på bild :) 
Såg ni Leilas söta Jul ? Kanske fler än jag som får lite prestationsångest. Hur ska man hinna med och bli en sådan härlig bullmamma... Smarrigt såg det ut iallafall. Hon är ju väldigt duktig, och så snyggt klädd alltid.

Nu mina vänner ska jag snart gå och kasta mig i loppelådan och snusa gott, tills imorgon bitti. För då är det full rulle igen. Och förhoppningsvis så kanske jag slipper plocka bort fler surmular från Fejan..

Kram Frida

# Loppelådan = Säng 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......