En sån trevlig Söndag..

God Kväll.

Vaknade med ett ryck halv nio, och kom på att gästerna kommer klockan 14.00.
Glass skulle tillverkas och frysas, 2 kg kyckling skulle tinas.  Så det var bara att kavla upp armarna och bege sig ut i köket. På med julmusik och kaffe. Brumma igång vispen.. Dom andra 2 familjemedlemmarna snusa gott vidare.

Ska förresten tipsa om världens lättaste glass. (Tyvärr fick jag ingen bild på den, då den försvann i ett svep)

Glass utan maskin 6 portioner:

5 dl grädde vispas toppigt, blanda i en burk kondenserad mjölk, blanda väl. Blanda i nån dl med ditt favogodis. Jag la i nonstop och daimkulor. Skopa upp i tex. en brödform (som jag gjorde) lämna lite av godiset att dekorera med på toppen. Plast över, tjoff in i frysen i 6 timmar Voila Färdigt och så smarrigt nom nom.

Dagen gick i ett svep, gästerna var långväga, lillemann och deras söta dotter vände upp och ner på huset. men kul hade dom.  Synd att tiden alltid ska gå så fort när man har så trevligt.

Nu är det snart julafton och det är mycket som ska ordnas och fixas med nästa vecka. Har iallafall köpt en ny klänning på Lindri. Ja jag vet.... Men det är ingen tantaffär längre. Hade kunnat ta med rubb och stubb hem.
Hade presentkort där, som jag fick när jag fyllde år i somras. Som skrivit blev det en klänning ifrån märket Cream, den ska invigas på julafton.

Annars har helgen bestått av städning, handling, klätt granen. Den har lillemann klätt om cirka 10 gånger nu. Och när man inte kan hänga upp kulorna igen så kan man ju sparka på dom.... Underbara lilla busfrö.


Då jag även är Tradera freak och blocket fantast. Kan jag tipsa om att man kan hitta Nya Cream plagg till kanonpriser på Tradera. Va bara med i dom sista minuterna och buda så kan man kamma hem både det ena och andra.
Nä nu hör jag soffan kalla på mig, får väl göra den till lags.
Imorgon är det Måndag och en ny orörd vecka ligger framför oss. Får se vad den har att bjuda på, annat än Julafton. och försök att inte stressa ihjäl er nu.

Kram från Frida...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......