God kväll.

Jahapp då var det Tisdag kväll då, dagen har varit ganska effektiv må jag säga.
Skönt är väl det. Vad har ni haft för er ??

Jag har jobbat, hämtat lillputt. Lagat macaroni and cheese med köttfärssås i botten. 2 formar blev det och massor med matlådor. Väldigt gott, men absolut inte det nyttigaste man kan äta.
Badat lillemann, smörjt, välling, borsta tänder 2 sagor nattning. Efter det plockat undan, tömt diskmaskinen, fryst in alla rester, gått ut med sopor. Ja det är något hela tiden minsann.
Mannen har varit där uppe och jobbat ett par timmar nu på kvällen..

Men jag är en sådan person, jag gillar när det är iordning, rent och undanplockat, och jag gillar att vara effektiv. Det finns dom som inte gillar att städa. Men där kan jag ge ett bra tips.

Ta en äggklocka eller en digitaltimer, sätt den på den tid som du känner att du vill städa just den dagen, när klockan ringer så gör du inte mer helt enkelt. Jag brukar i snitt lägga 30 min på vardagarna att städa och plocka undan..

Jag läste faktiskt en bra grej i Underbaraclaras blogg. Att man skulle Curla sig själv lite mer, ja det låter väl bra.. Som tex. lägg fram kläder dagen innan, packa frukost och lunch dagen innan så man bara kan greppa det nästa morgon, lägga sig i tid, gå upp i tid så man slipper stressa. Och jag kan hålla med.... man hade nog mått bättre av det.

En annan sak,,, jag och min kära granne M ska stå på loppis på Forum i Trelleborg den 25 Februari, klockan 10.00 börjar det men folk börjar tydligen köa redan 09.30. Ska bli skoj, hoppas man kan bli av med lite prylar. Titta in om du har vägarna förbi vet ja..

Känn dig varmt Välkommen.

Nu ska jag strax sätta mig och lägga in lite auktioner på tradera. För jag tittade ut innan och såg att det var fullmåne. Och då får jag så attans svårt att sova så då kan jag lika gärna sitta här. Och mannen har bänkat sig i soffan för nya avsnitt av Gold Rusch Alaska..

Förresten,, hörde en bra sak idag  - Den fågeln som flyger får mer mat, än den fågeln som sitter kvar på sin pinne. Bra va ??

Nä nu ska jag surfa in på tradera och lägga ut lite bra att ha prylar.

Ses imorgon kram från Frida

* Curla = Sopa banan från hinder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......