Vad Göra...

Pust, stånk och stön.... Vår son Max är snart 3 år gammal... Och nu kan jag säga att det satt igång på allvar.

Vaddå tänker ni kanske ?? Men jag tror alla småbarnsföräldrar vet vad jag pratar om....

Rätt svar :

TROTS

För får han inte som han vill blir det cirkus king i lejonkulan,,,, och gärna vid dom tider på dygnet när man tex: Ska laga mat, för då ska det puttas på stolar slabbas i vasken, klättras på köksinredningen. Eller det nya...
 - Klättra över, den förankrade grinden i trappan. Säger man Nej detta får du inte, eller försöker ge honom något positivt att göra. - Som sitt här och rita, eller hjälp mamma hälla upp vatten i grytan.. Nä det går inte heller hem. Borsta tänder ska vi ju inte prata om oj oj....Puhhhh... Jag är svettig när det är läggdags.. Vad ska man göra ?? Hur gör ni ??
Men som tur är väger alla mysiga stunder upp detta med vår goa lilla trollunge. Men det är inget kul när man befinner sig mitt i det..

Annars har dagen marscherat fram, mycket att göra på jobb, hämta på dagis. Laga middag... Jaaaaa det vanliga ni vet.

När jag startade denna bloggen en dag i December 2010 när mannen var på julfest med jobb. Då lovade jag er dyrt och heligt att det skulle skrivas massor minsann. Jag ville att denna bloggen skulle handla om vardagsliv, familj, ris och ros samt min förkärlek till LCHF kosten.. Jag skulle ge tips och tricks på hur man skulle äta, dela med mig av recept och fan och hans gamla mormor. 

Men det var tills den dag jag kom på... -Faaannnn jag kan nog inte äta ägg längre, hade så fruktansvärt ont i magen varje dag hur länge som helst. Gick till doktorn och fick Omeprazol utskrivet... För jag hade ett stressigt liv sa hon.. Yeahh right.. hemma mammaledig med en icke trotsande go bebis. Inget hämta och lämna på dagis eller jobb och stress.

Med tanke på min överkänslighet så svalna även LCHF för mig, för jag ÄLSKAR ju ägg och det får man äta MYCKET av, jag kan ju göra 20 olika rätter på ägg, men jag kan tyvärr inte äta det för efter 3-4 timmar känns det som att barn nummer 2 vill titta ut. Och det funkar inte..
Det jag vill komma till är att jag tror jag ska ge viktväktarna en chans... till.. för jag har ju varit med 2-3 ggr host host..... Har några kompisar från förr ska jag väl inflika, som gick ner rejält med viktväktarna.. Har du gått ner med hjälp av vv ??

Ja för er som undrar gick jag ner 27 kilo med hjälp av LCHF och dagliga barvagnsprommisar på snitt 5 km om dagen, samt varvat med lite spinning och styrketräning.. börja även jogga den sista sommaren jag gick hemma mammaledig. Träning får jag ju säga " Is da shit " A&O det går inte att sticka under stol med det. För utan träningen hade det tagit mycket längre att gå ner dom där kilona. men jag lyckades och jag ska göra det igen. Men nu rör det sig om ungefär 10 kg som ska bort... tror mycket är vätska ;-)

Nä nu blev detta ett långt inlägg med bara text.. Imorgon satsar vi för fullt på jobb, på kvällen ska vi fira (mamma) mormor som fyller 62 år.

Ha nu en fortsatt trevlig alla hjärtans kväll. Kramar från Frida


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......