Ja då var det Torsdag kväll.

Hej alla kära läsare.

Idag har jag varit ledig med lillemann , så skönt, kunna sova en halvtimme längre hhmmppfffrrr.... Ja Max vaknar ju tidigt så...  Det är bara att hänga med upp. Mannen fick köra en liten runda till jobb, men kom hem efter ett par timmar. Sen har jag inte sett röken av honom, då han genast gick upp där uppe och fortsatte. Han är redig han min sambo Älskar dig Marcus.

Och jag har plockat bort lite tomtar, och underhållit lillemann. En sådan dag kan se ut såhär. Rita, leka med lera, titta på Pippi Långstrump den tecknade får rulla hela dagarna, äta,äta, äta igen... leka kurragömma m.m Regnet har ju stått som spön i backen så det har ju inte gått att hänga ute precis.  Vad brukar ni leka med era små barn en dag med ruskigt väder ??

Har äntligen fått ändan ur vagnen och fotat pinnastolarna som jag har som litet DIY projekt. Här kommer dom.

Någon som vet vad det är för några ??

När jag köpte stolarna så köpte jag med en pinnsoffa som tillhörde "gruppen" den står det Nesto under.
Den var målad såhär hemskt grön med. Nu ser den ut såhär. Från början tror jag den har varit en betsad historia.

Skön att sitta i, meningen är att stolarna ska få samma färg och ett häftigt lila tyg på sitsarna.

Får se om jag drar igång projektet ikväll, om Max kan nanna i tid, annars ska han vara med Mamma och måla.
 
Igår var jag och min arbetskollega och gjorde Slättarpsgården i Skegrie hittade 2 fina T-shirts från det danska märket Minymo till Max på 50 % rea I like.

Fina tyckte jag.

Nu är det ju kväll igen, och imorgon är det röd dag. Jag är även ledig ifrån jobb på Måndag då dagis har studiedag. Så jag ska ta vara på min ledighet var ända sekund. Nu ska jag strax steka en hel kyckling i lergryta. Mums filibabba..

Ha nu en fortsatt trevlig kväll.

Kram Frida

# DIY = Do It Yourself = Gör det själv. Lika bra att översätta ( Det är ju en hel djungel )

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......