Söndag och snö och hemlagad fisksoppa...

God eftermiddag.

Trevligt var det igår och det blev inte bingen förrans närmre halv ett. Och det är sent för att vara jag. Lillemann busade järnet och somnade till sist i farfars famn <3 <3
Jag var riktigt duktig jag höll mig ifrån det vita brödet och ungefär 3 kg lösgodis som dukades fram efter kvällens gång. Det låg i 2 skålar framför näsan på mig. Men jag åt lite glass och lite grädde, för det hade jag bestämt mig för. Och det var riktigt gott, har alltid gillat kombon med glass och grädde.

Idag ska det vankas fisksoppa och receptet kommer jag stjäla Härifrån !! Tyckte det lät så smarrigt så det får det bli. Har även hunnit baka ett Foccacia ( stavas det så hhmmm) bröd på dinkelmjöl, toppade det med flingsalt och timjan, mumsi mumsi.

Tittade sedan ut genom fönstret och vad skåda mitt norra öga ?? Jo detta....

Ser ni som det snöar ??

Nu kommer snön,,, kan känna att jag vill INTE.... Vill ha sol och värme nu, hade varit så skönt.
Eller vad säger ni ?

Nu ska denna madamen fixa litta för lillemann somnade precis på soffan, och då får man passa på.

Men vi ses snart igen, kram från Frida

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......