Utfodring Check !!......

Ja då var det Lördag kväll, sådär helt plötsligt.

Och denna dagen har inte bjudit på något vidare väder. Så idag har det varit inomhus aktiviteter för hela slanten. Det sedvanliga titta på Pippi Långstrump, rita bygga med lera, kurragömma m.m

Jag har även utfodrat familjen med en favorit i repris. Kan nästa säga att det är lite stående att servera detta nån gång per månad. Då det är så superenkelt.

Fläskpannkaka

3 dl Mjöl
6 dl Mjölk
1 nypa salt
4 Ägg
2 pkt Bacon

Gör så här: Vispa ihop mjöl, mjölk, ägg och salt. Klipp baconen i bitar och stek på järnet. Smörj en plåt med smör ( så det inte fastnar ) Strö sedan ut den stekta baconen på plåten häll över smeten. Sen schuss in i ugnen på 200 grader i si sådär knappt 20 min. Servera med Lingonsylt/ Jordgubbssylt.

Snabbt, billigt, gott och mättande och kanon att ha med resterna i lunchlådan på jobbet.

Ja förresten, jag var ute och gick igår blev väl en 3 km runda, alltid bättre än inget och lillemann somnade i vagnen. Då passade jag på, så det blev en rally putsning av fönstren. Kunde ju knappt se ut.. Men nu är dom fina igen. Man kan hinna med mycket om man är effektiv. Minsann och da..

Mannen är på ovanvåningen och lillemann somnade precis på soffan. Nu tänkte jag skynda mig ut och slipa lite på mina stolar. Så jag kan komma igång med projektet. Är ju ledig i 2 hela dagar till.

Hej Svej så länge.

Kram Frida

# Tänkte visa bilder på min söta lilla fläskpannkaka, men det ville sig inte riktigt..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..