Onsdag kväll..

Är det bara jag ? Eller är det fler som bara känner att dom upplever Måndag och Fredag ??  Veckorna liksom bara flyger förbi. Fråga mig vad jag gjorde för 4 veckor sedan på Onsdagen hhmmmm, men jag är nog inte ensam om detta fenomen... Tur man har en kalender man kan skriva i så man kan gå tillbaka och titta. Därför tycker jag det är bra med en blogg, man kan gå tillbaka och titta efter lite granna...

Kan ju berätta att jag har haft jätteträningsvärk idag,,,,,, att gå upp för trappan på jobb var en pina. Men men jag måste väcka denna kroppen till liv. Imorgon är det dags igen, då ska det köras cirkelpass.

Idag tänkte jag tipsa om lite tecknat, det rullar ju en hel del härhemma. Vi kan ju börja med,,

Bild lånad från nätet.

Lilla röda traktorn, kommer i många olika DVD:s. Bra på så sätt att alla har respekt för varandra, inget våld, inga svordomar. Man ska visa vänskap och vara rädd om djur och jord. Sen är det ju traktorer i den. Och vår lilla son ÄLSKAR traktorer, eller rättare sagt hela avdelningen som han går med på dagis älskar traktorer, bussar stora maskiner som låter. Och ja vi bor väl lite ute på vischan...

Nu till nästa...

Bild lånad från nätet.

Byggare Bob, även här utan våld och svordomar kommer på DVD samt att det går på tv. Barn ser och lär hur vägar, broar, och hur det mesta går till inom byggbranschen, även här är det fullt med STORA maskiner.

Det som rullar här hemma är även denna..

Bild lånad från nätet.

Barnyard eller ladugården som den heter på svenska, väldigt trevlig även vuxna får sig ett gott skratt, och lillemann fullkomligt älskar denna film. Men dock lite mer våld i denna tyvärr. Sedan är det klassiska pippi som gäller. Men nu får ni inte tro att han bara sitter framför tv:n.. Nej nej detta ska rulla fast han ritar, och leker med annat. Vad låter ni era barn se för något ??

Nä nu börjar Biggest Looser på 4:an får väl slå ett öga så man kan bli lite inspirerad att träna sitt pass imorgon.

Ha nu en trevlig kväll kram från Frida


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......