Vad skådar mitt norra öga SOLEN!!!

Ohhhhhh det är så skönt, solen lyser på oss. Och jag har redan hunnit med massor idag. Storhandlat på City Gross, tankat bilen då jag nästan körde på ångorna.

Mormor och Morfar kom förbi på kaffe, lillemann fick visat sitt kök, som han är så stolt över.
Mannen är där uppe och fejar och jag kokar ett storkok på ärtsoppa ( för första gången i mitt liv ) och det luktar gott i hela huset.

Kolla in mitt kok.

Ärtsoppa ska detta bli. Det stora runda är gula lökar som ska smaksätta.

Ja vi får hoppas det bli bra när det blir klart.

Och nu till ett litet inredningstips, jag blev så trött på alla fula ölflakspaket i papper. Jag fick en gammal äppelåda av svärfar. Så nu ser det ut såhär. Denna låder sväljer ungefär 4-5 flak 33cl burkar.

Ja jag tyckte det blev bra

Har man inte så mycket i den, kan man utan problem lyfta ut och in den tex: Nu på vintern, så blir ölen eller vad man nu väljer att ha i den kalla utan problem.

Nu får jag återgå till soppan en stund, tar tid det här.. Tänkte hinna sticka ut näsan mer idag.

Kram Frida

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ja vad ska man säga..

Söndag ..

Utfodring Check !!......